دیدبانی برای ایران

دیدبانی برای ایران
طبقه بندی موضوعی

مشکلات و کاستی های زیادی در معابر شهری همدان وجود دارد هر چند شهرداری همدان اخیرا با اجرای عملیات احداث تقاطع های غیر همسطح(که خود نیزمحل نقد است)  در سطح شهر و خیابان های پرتردد، گامی بزرگ در جهت  زیبایی و تسهیل جابجایی ها انجام داده لیکن کاستی هایی وجود دارد که باعث شده است مشکلاتی برای مردم به وجود اید.

 به خیابان های همدان که سر می زنی به طور کلی روکش آسفالت بسیار نامناسب بوده و حتی در برخی موارد در حد یک شهر معمولی نیز نیست و بعضا با لکه گیری های سطحی وضعیت به مراتب بدتری به وجود آمده است که این یقینا در زیبایی های شهر بی تآثیر نیست.

کاستی دیگر مربوط به وضعیت بسیار تاسف آور جدول بندی اکثر خیابانها و بلوارهای شهر که نیاز به ذکر مثال نبوده و به راحتی میتوان با عبور از آنها به این موضوع خصوصا در بلوارهای پیرامونی شهر پی برد.

وضعیت بسیار تاسف آور پیاده رو ها که با توجه به جدول بندی و عدم رعایت برخی کسبه خصوصا تعمیرگاههای خودرو منظره های بسیار نامناسبی در سطح شهر به وجود آورده است.

ورودی های بسیار نامناسب و تاسف آور شهر از بابت روکش آسفالت، جدول بندی، پیاده رو ها، پوشش گیاهی و عدم ساماندهی مغازه ها که باعث شده ست چهره ای مناسب نداشته باشد.

عدم وجود سیستم جمع آوری آبهای سطحی مناسب در برخی خیابانها که هنگام بارندگی باعث آبگرفتگی و مشکلات بسیاری میگردد. مانند بلوار فرودگاه یه سمت تهران و یا در بلوار خروجی به سمت کرمانشاه نزدیک تقاطع با بلوار کمربندی و موارد بسیار دیگر.

موارد فوق برخی از مشکلات شهری همدان می باشد که حتی یک بازدید کننده عادی نیز به وضوح به این مسایل پی خواهد برد . که از مسئولان استانی انتظار بیشتری می رود که در خصوص اصلاح ساختار شهری و زیبایی شهری چون همدان با الگو برداری از شهرهای دیگر حتی از شهرستانهای استان که بعضا ورودی ها، خیابانها و تراکم گیاهی به مراتب بهتر و زیباتری از مرکز استان دارند ، اهتمام بیشتری به کار گیرند.

چرا که به گفته مسئولین الویت نخست استان گردشگری است و داشتن چهره مناسب شهر یقینا در جذب گردشگران بی تآثیر نخواهد بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی